Vid beställning

VID BESTÄLLNING

 

Alla beställningar sker via e-post till adress: joannacmichie@gmail.com

 

Här kan du läsa om de villkor som gäller när du handlar hos mig.

 

Köp

Ett köp har skett när betalningen har kommit itill handa via Swish eller bankkonto.

I samband med betalningen har du även accepterat köpevillkoren. Leveranstiden är 14 dagar på ett helt unikt smycke och 7 dagar på smycken ur befintligt sortiment och räknas från det att betalningen kommit mig tillhanda. Ett års garanti gäller från leveransdatum.

Du behöver vara 18 år för att handla hos Joanna Michie Inspired by you-for you.

 

Pris och frakt

Priserna är inklusive 25% moms.

Frakten tillkommer och du väljer själv vad som passar dig bäst.

- Vanligt brev 20kr (rekommenderas för order under 1000kr).

- Rekommenderat brev, 78kr (rekommenderas för order över 1000kr).

- Rekommenderat brev utomlands 130:-

Alla leveranser utförs av posten.

 

Betalning

Sker i förskott.

Swish: 0703-97664 eller till Bankkonto. Kontakta mig för mer information joannacmichie@gmail.com

 

Leveranstid

I din orderbekräftelse får du information om den total summa att betala. Leveranstiden utgår från det att betalningen mottagits via Swish eller registrerats på bankkonto. 14 arbetsdagar dagar för unika smycken och 7 arbetsdagar för smycken ur ordinarie sortiment.

 

Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar utom kontroll. Det kan till exempel vara förseningar hos Posten som gör att leveransen inte kommer fram i tid. Om det inträffar frånsäger jag mig allt ersättningsansvar till dig som kund för den eventuella skada som förseningen kan ha åstadkommit.

 

Skadat gods

Om ditt smycke är skadat vid leverans är det viktigt att du omedelbart meddelar posten. Spara alltid skadebekräftelsen du får från posten. Och meddela mig så fort som möjligt.

 

Ångerrätt och öppetköp

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har mottagit varan och utan någon speciell anledning. Du bekostar själv returfrakten och ansvarar för att returen kommer fram. Ångerrätt och öppet köp gäller endast om du kan återlämna varan i oanvänt och oskadat skick, dock inte på de smycken som designats och tillverkats av mig unikt för dig. I de fall du väljer att returnera ett smycke behöver du meddela mig att varan är på väg. Skriv alltid namn, adress samt vad ärendet gäller och skicka med detta tillsammans med de returnerade varorna. Jag återbetalar alltid hela summan för de returnerade varorna (förutom returkostnaden) inom 5 arbetsdagar. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar jag givetvis returfrakten. Kontakta mig så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.

 

Unikt för dig

Ett unikt smycke, som inte innefattas av ångerrätt och öppetköp, är unika smycken som designats och tillverkats just för dig med ett personligt ord du valt.

 

Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta mig via e-post eller telefon inom en vecka. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till mig gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades till dig i. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då jag inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej. Meddela alltid mig om att en vara är på väg och skriv också alltid namn, adress samt vad ärendet gäller och skicka med detta tillsammans med reklamationen. Jag betalar din returkostnad vid reklamationsärenden.

 

Ett års garanti

Ett års garanti gäller på samtliga smycken och för att kunna ta del av garantin måste du kunna stärka när och var du köpte varan, gärna med kvitto eller andra uppgifter som gör att ditt köp går att spåra. Garantin gäller alla typer av fel: trasiga kedjor och/eller andra delar av ditt smycke, oavsett orsak. Jag åtgärdar felet på den befintliga varan utan kostnad, och då felet inte går att åtgärda byts det trasiga smycket mot ett motsvarande. Återbetalning av pengar gäller inte. Eventuell fraktkostnad kan du som kund behöva stå för. Meddela alltid mig om att en vara är på väg och skriv också alltid namn, adress samt vad ärendet gäller och skicka med detta tillsammans med smycket.

 

Reservationer

Jag reserverar mig för prisändringar till följd av stora prisavvikelser på silver, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför min kontroll. Om det skulle ske kontaktar jag dig via e-post.

 

Tveka aldrig att kontakta mig om du har frågor eller om något är oklart. Min önskan är att vi ska ha en öppen kommunikation och jag strävar alltid att i möjligaste mån möta din önskan.

 

MerAmore

Joanna Michie

Hildebergsvägen 12

11762 Stockholm

 

Mail besvaras inom 24 timmar joannacmichie@gmail.com

Telefon mellan kl. 09.00-16.00 alla vardagar 0703-976643.

 

 

Swish/Tele: 0703-976643 E-post: joannacmichie@gmail.com Copyright © All Rights Reserved